Ośrodek Zdrowia w Laskowej

Masaże

Zadbaj o to, aby mimo dużego zaangażowania zawodowego cieszyć się zdrowiem przez wiele lat. Sprawdź ofertę zabiegów masażu i wybierz najlepszy dla siebie. Lecznicze działanie masażu poprawi Twoje samopoczucie, zmniejszy bóle kręgosłupa i mięśni. W trakcie zabiegu można także odpocząć jednocześnie dbając o swą produktywność w przyszłości.
Co daje masaż?

• zdrowie
  • przynosi ulgę w bólach kręgosłupa
  • rozluźnia napięcia spowodowane stresem
  • uzupełnienie treningu u sportowców
  • pomaga ludziom pracującym w trybie siedzącym
  • relaks

Leczniczy

Masaż leczniczy zapobiega i likwiduje patologiczne zmiany w narządach i tkankach, będące następstwem choroby, unieruchomienia lub urazu. Zaleca się aby był wykonywany w seriach i regularnych odstępach, gdyż tylko wtedy możemy oczekiwać jego leczniczego działania. Jest to masaż bardzo indywidualny, uzależniony od aktualnego stanu zdrowia pacjenta i w każdym przypadku może wyglądać inaczej. Wbrew wyobrażeniom, masaż leczniczy nie jest masażem bolesnym. Wręcz przeciwnie, masaż powinien być bezbolesny, aby nie powodować nasilenia dolegliwości.

Limfatyczny

Masaż limfatyczny (inaczej nazywany drenaż) jest zabiegiem mającym na celu usprawnienie przepływu limfy w przypadku jej zastoju, który manifestuje się głównie opuchlizną. Przyczyny obrzęku mogą być różne np. zabieg chirurgiczny (mastektomia), uraz, bądź zaburzenia gospodarki hormonalnej (cukrzyca, tarczyca).

Sportowy

Masaż sportowy wykonywany jest przy użyciu większej siły i energii, może być wykonywany w różnych momentach cyklu treningowego stąd wiele jego rodzajów oto kilka z nich:

• Masaż przed zawodami wykonywany przynajmniej 2 dni przed zawodami. Ma na celu wzmocnienie i rozluźnienie mięśni
  • Masaż przedwysiłkowy stosuje się jako uzupełnienie rozgrzewki, a jego celem jest przygotowanie organizmu do większego wysiłku fizycznego
  • Masaż sportowy międzywysiłkowy – stosuje się go w przerwie zawodów, by utrzymać rozgrzane mięśnie
  • Masaż powysiłkowy celem masowania jest szybsza regeneracja mięśni po intensywnym wysiłku sportowym
  • Masaż kondycyjny służy do podtrzymywania kondycji w okresie wolnym od zawodów, czyli w trakcie tzw. martwego sezonu. Oczywiście przerwa jest tylko tymczasowa. Zadaniem tego rodzaju masażu jest utrzymanie odpowiedniej elastyczności ciała.

Masaż sportowy ma na celu zapobiegać kontuzjom, likwiduje skutki przetrenowania, rozgrzewa i relaksuje mięśnie.

Przeciwwskazania do masażu:

• wszystkie ostre i niektóre podostre stany zapalne,
  • choroby przebiegające z wysoką gorączką (powyżej 38 st.C),
  • choroby nowotworowe (z wyjątkiem masażu limfatycznego),
  • zapalenie żył, duże żylaki i tętniaki,
  • zaawansowana choroba nadciśnieniowa,
  • zmiany ropne i zapalne na skórze chorego,
  • krwotoki lub tendencje do ich występowania,
  • czas menstruacji,
  • ciąża w szczególności czas 1 trymestru,
  • nadciśnienie (nieunormowane),
  • miażdżyca,
  • choroby psychiczne,
  • epilepsja,
  • łamliwość kości.
Masaż
Jeżeli mają Państwo wątpliwości czy w przypadku występujących u Państwa problemów zdrowotnych można korzystać z masaży, proszę o konsultację ze swoim lekarzem prowadzącym!!

Rehabilitacja Barbara Ciba

Rehabilitacja
Barbara Ciba

Rehabilitacja Barbara Ciba